statystyka
Blog > Komentarze do wpisu

RMS Titanic - kadłub

Miłe złego początki.
W sumie jest to 9 elementów (13 jeżeli doliczyć ster i śruby) - 2 połówki tworzące dno i burty, 3 wewnętrzne wsporniki mające na celu zapobieżenie zapadania się burt, 2 stępki przeciwprzechyłowe, 2 wały śrub.
Jakość wykonania, jak na moje oko, jest dobra, ale pojawiają się pewne zastrzeżenia:
Linie mające imitować podział blach kadłuba są zdecydowanie za grube. Tak samo jak i "wpuszczenie" w kadłub poszczególnych pasów blach - za głębokie. Przy przyjętej skali w/w wielkości w modeli odpowiadają około 25 cm w rzeczywistości. A tyle tego raczej nie było. :)
Sam montaż połówek wymagał cierpliwości i klejenia na raty (67 cm długości). Niestety, obie połówki dobrze schodziły się wyłącznie na dziobie. Im dalej w kierunku rufy, tym bardziej były one względem siebie skoszone i na nawisie rufowym przesunięcie wyniosło prawie milimetr. Podpiłowanie bolców łączących połówki pozwoliło na zredukowanie powstającego uskoku prawie do zera - to co zostało zakamuflowałem szpachlą po sklejeniu.
Jak już wcześniej wspomniałem, obie części kleiłem na raty, po jednej trzeciej długości. Używałem do tego kleju nakładanego pędzelkiem - łatwo dawało się za jego pomocą wlewać lej w szczelinę. Po całkowitym zaschnięciu zabezpieczyłem spoinę POXIPOLEM.
Przed pomalowaniem części dennej dokleiłem oba wały i stępki przeciwprzechyłowe. Niestety, w wypadku stępek konieczne było mocne przypiłowanie strony przylegającej do kadłuba: element wzdłuż całej stępki miał kształt mocno spłaszczonej, odwróconej litery V. Przyklejenie bez podpiłowania najprawdopodobniej mocno zwichrowało by linię stępki.
Wały miały drobne nadlewki wynikające z niedokładnego dociśnięcia połówek formy do siebie. Dodatkowo prawoburtowy wał okazał sie zbyt gruby od strony dziobu i mocno wystawał poza występ kadłuba, który miał imitować jego wejscie w burtę.
Jak zwykle po przyklejeniu powstałe szczeliny zamaskowałem szpachlą bez większych problemów.
Do pomalowania użyłem trzech rodzajów farb (numeracja Humbrola):
73 - część denna - malowanie dwukrotne.
85 - burty - wystarczyło jedno malowanie z drobnymi poprawkami.
130 - nadbudówki - 4 warstwy farby (czerń plastiku bardzo mocno przebija).
niedziela, 30 marca 2008, yarpenatw

Polecane wpisy

  • Uczciwość...

    Jak powszechnie wiadomo, a to akurat jest prawda, PiS ma zdecydowaną i bardzo gwałtownie działającą opozycję. Opozycja z kolei, co również wiadomo, ma zdecydowa

  • Dokładniejsi od oryginału

    Modelarze Spacerując po sklepach modelarskim można w wielu z nich, zwłaszcza większych, pooglądać modele wykonane przez różnych modelarzy. Są to modele wykonane

  • RMS Titanic - stan obecny

    Po dłuuuugiej przerwie wrzucam zdjęcia obrazujące stan na dziśdzień. Przerwa w pracach była efektem zmęczenia materiału wykonawcy modelu, czyli mnie, uświadomie

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: